FOR IMMEDIATE RELEASE
POUR DIFFUSION IMMÉDIATE (Français ci-après)

Studio VFX Canada

A thriving canadian VFX studio!

Montreal, QC, Canada — September 13, 2019

FOLKS, a leading Canadian visual effects company, continues its second phase of expansion in its Montreal & Toronto facilities.

“Over the past six months, staffing in both studios has ramped up by more than 40%. FOLKS keep on hiring today, aiming to reach more than 160 quality artists and industry experts by fall 2019 so as to meet an increasing demand from our clients. This past year, several television and film makers used our crew and their great VFX expertise to collaborate on amazing shows including Columbia Pictures: Zombieland—Double Tap, Amazon Studios: The Boys, CBS: Blood & Treasure, Freeform: Siren, Motherland, Netflix: The Umbrella Academy, Apple TV+: See” explains, Sébastien Bergeron, FOLKS’ President & Visual effects Supervisor.

“Summer was splendid for FOLKS! Indeed, we have the honour of being nominated for the 71st Emmy Awards in the Outstanding Special Visual Effects 2019 Category for our work on the renowned series — The Umbrella Academy by Netflix,” adds Marine Lelièvre, Head of VFX Film Relations & Strategy.

Visual Effects Supervisors, Producers, Compositing & CG Supervisors, Editors, R&D… FOLKS has significantly expanded its management and supervision team over the last six months by hiring several well-known visual effects industry seniors in order to benefit from their expertise on new productions. Amongst them are:

– Gunnar Hansen, VFX Supervisor
Captain America, Riddick, 007: Quantum of Solace, Quantico…

– Mohammad (MO) Ghorbankarimi, VFX Supervisor
Suicide Squad, Hannibal, John Wick: Chapter 2, Stranger Things…

– Marie-Josée Paradis, VFX Producer
Winner of an AEAF Award in 2018

– Amanda Larivière, VFX Producer
The expanse, Descendants 3, Stranger Things…

– Didier Muanza, Environments Supervisor
Blade Runner 2049, Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald, Alien: Covenant

– Louis-Philippe Clavet, 3D Supervisor
Arrival, Junior Majeur, Dans la Brume, Zoe and Bad Blood

– Laurence Cymet, CG Supervisor
Silent Hill, Fantastic Four, The Ultimate Gift, Dino Dan

– Alexis Bélanger, Compositing Supervisor
Men in Black : International, Ant-Man, The Fate and furious, Warcraft: the begining

– Brodie McNeill, Lead Compositor
The Boys, Resident Evil: The final chapter, Creed 2

– Jonathan Laborde, FX Supervisor
Fantastic Beasts, Paddington 2, Pirates of the Caribbean, IT

– Jonathan Gagnon, Senior Pipeline TD

“We are very pleased with our studios’ development and the pool of creativity that this represents for our current and future projects. Our culture of building “strong trusting relationships” over outstanding VFX work enable our clients to focus on producing the best productions ever concludes Sébastien Bergeron, FOLKS’ President & visual effects supervisor.

ABOUT FOLKS

FOLKS is a high-end visual effects studio headquartered in Canada since 7 years. With a team of 120 artists we offer VFX supervision and the full spectrum of services from design to final VFX shot completion for films and TV Series (The Boys, Blood & Treasure, The Umbrella Academy, The House with a Clock in Its Walls, The First, Siren, Wonderstruck, Miss Sloane, Arrival, Shadowhunters, The patriot, 12 Monkeys, The beauty and the beast…). In addition to the Montreal head office, FOLKS opened a VFX studio in Toronto.

Written by: Marine Lelièvre
Head of VFX Film Relations & Strategy
mlelievre@folksvfx.com
folksvfx.com

Studio VFX Canada

Un studio VFX canadien en plein essor!

Montréal, QC, Canada — 13 septembre 2019

FOLKS, un important studio canadien d’effets visuels, poursuit sa deuxième phase d’expansion dans ses locaux de Montréal et Toronto !

« Depuis cinq mois les effectifs à Montréal et Toronto ont augmenté de plus de 40% et FOLKS continue à embaucher aujourd’hui, visant à doubler son effectif total et atteindre plus de 160 artistes et experts de l’industrie, d’ici la fin de l’automne 2019 ! Afin de répondre à une demande grandissante de notre clientèle, due particulièrement à nos relations solides avec les producteurs de films et séries et l’augmentation de notre visibilité internationale, le moment est donc venu pour FOLKS de croître encore son équipe talentueuse. Effectivement, plusieurs producteurs internationaux de télévision et de cinéma ont encore récemment fait appel aux services du studio et à notre équipe expérimentée, notamment Columbia Pictures : Zombieland: Double Tap, Amazon Studios : The Boys, CBS : Blood & Treasure, Freeform : Siren, Motherland, AppleTV+ : See… », explique, Sébastien Bergeron, Président de FOLKS et superviseur d’effets visuels.

« En effet, nous avons eu un été fabuleux en matière de production et l’équipe de FOLKS est également en nomination pour les 71e Emmy Awards 2019, catégorie effets visuels, pour son travail exceptionnel sur la série renommée – The Umbrella Academy diffusée par Netflix », ajoute Marine Lelièvre, Directrice Relations VFX Cinéma & Stratégie Internationale.

Superviseurs d’effets visuels, producteurs, Superviseurs 2 D, 3 D, Composition, Directeur R&D… FOLKS a agrandi considérablement son équipe de gestion et de supervision ces six derniers mois en engageant plusieurs seniors bien connus de l’industrie du cinéma et des effets visuels, afin de mettre à profit leur expertise sur de nouvelles productions, l’agenda du studio étant bien chargé pour l’année à venir. Parmi eux :

– Gunnar Hansen, Superviseur d’effets visuels
Captain America, Riddick, 007: Quantum of Solace, Quantico…

– Mohammad (MO) Ghorbankarimi, Superviseur d’effets visuels
Suicide Squad, Hannibal, John Wick: Chapter 2, Stranger Things…

– Marie-Josée Paradis, Productrice VFX
Winner of an AEAF Award in 2018

– Amanda Larivière, Productrice VFX
The expanse, Descendants 3, Stranger Things…

– Didier Muanza, Superviseur Environnements
Blade Runner 2049, Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald, Alien: Covenant

– Louis-Philippe Clavet, Superviseur du 3D
Arrival, Junior Majeur, Dans la Brume, Zoe and Bad Blood

– Laurence Cymet, Superviseur du 3D
Silent Hill, Fantastic Four, The Ultimate Gift, Dino Dan

– Alexis Bélanger, Superviseur de la Composition

– Brodie McNeill, Chef de la Compositon
The Boys, Resident Evil: The final chapter, Creed 2

– Jonathan Laborde, Superviseur FX
Fantastic Beasts, Paddington 2, Pirates of the Caribbean, IT

– Jonathan Gagnon, Directeur Technique Pipeline senior

« Nous nous réjouissons du développement de nos studios et du bassin de créativité que cela représente pour l’industrie, nos clients et nos futurs projets. Notre culture de la « relation de confiance », ajouté à un souci constant de qualité permet à nos clients de se concentrer à produire les meilleurs films et séries télévisées », conclut Sébastien Bergeron, Président de FOLKS et superviseur d’effets visuels.

À PROPOS DE FOLKS

FOLKS, un acteur important dans l’écosystème canadien des VFX depuis plus de 7 ans, comptant aujourd’hui 120 employés, offrant des services variés, de la pré-production, la supervision VFX, jusqu’à la finalisation d’effets visuels, en passant par la création d’environnements, de créatures pour le cinéma et la télévision (The Boys, Blood & Treasure, The Umbrella Academy, The House with a Clock in Its Walls, The First, Siren, Wonderstruck, Miss Sloane, Arrival, Shadowhunters, The patriot, 12 Monkeys, La Belle et la Bête…). En plus de sa maison mère à Montréal, FOLKS a ouvert un studio d’effets visuels à Toronto.

Rédaction : Marine Lelièvre
Directrice Relations VFX Cinéma et Stratégie Internationale